На логопедичному заняття дитині необхідно сприймати та засвоювати
запропоновану інформацію. І робить вона це за допомогою аудіального,
візуального або кінестетичні каналу.
На занятті логопед може
представляти інформацію дітям, використовуючи всі канали сприйняття: і зір, і
слух, і кінестетичний канал. Тоді у кожного з них є шанс засвоїти хоча б
частину повідомлень. Але, важливо щоб взаємодія логопед-логопатов відбувалося
на зрозумілій для дитини-логопатов «мовою». І найчастіше це мова кінестетика.
Психологами доведено, що розвиток сенсорних систем відбувається в дошкільному
та шкільному періоді розвитку особистості. Молодші школярі, в основному -
кінестетики (60%), а найменш розвиненою в цьому віці є візуальна система -13%.
Також мало серед цих дітей і тих, у кого добре розвинені дві репрезентативні
системи.
Для чого логопед має враховувати
провідну сенсорну систему учня? Тому що:
- Від того, який канал у
дитини ведучий, залежить освоєння багатьох важливих навичок. Наприклад, читання
або письма.
- Особливості розумової
роботи у кожного типу істотно відрізняються (наприклад, рівень уваги, особливості
запам'ятовування та ін.).
- Ми розуміємо, що якщо у
людини добре розвинені всі канали сприйняття і всі репрезентативні системи, він
буде успішніше сприймати і обробляти інформацію.
- Знаючи, який канал
сприйняття провідний у дитини можна донести до нього інформацію на зрозумілій
йому мові.
Методи кінестетичного логопедичного впливу:
- Розвиток дрібної моторики
- Кінезіотерапія
- Біоенергопластика
- Логоритмика
- "логопедичні" сенсорні стежки (доріжки)
Засоби кінестетичного логопедичного впливу:
- Намотувати шнурок на палець і вимовляти склади, слова, чистомовки.
- Вірш - дія по рядках (кроки, хлопки, стрибки).
- Натискати на еспандер, м'яч, горіх черзі правою, лівою рукою на кожне
слово вірша.
- Робота зі smart-дошкою.
- Пальчикова Петриківська розпис.
- Розвиток мовних функцій за допомогою кистьових і гомілковостопних ритмічнux зусиль, енергійних ритмічних поворотів голови, за рахунок накладення логоритму на трудові ритми руки
Кожний логопед, на мою думку, має ще багато
таких засобів у своєї педагогічної скарбнички.
Немає коментарів:
Дописати коментар