09.02.16

Комплексний логопедичний вплив на всі репрезентативні системи учня

На логопедичному заняття дитині необхідно сприймати та засвоювати запропоновану інформацію. І робить вона це за допомогою аудіального, візуального або кінестетичні каналу.
На занятті логопед може представляти інформацію дітям, використовуючи всі канали сприйняття: і зір, і слух, і кінестетичний канал. Тоді у кожного з них є шанс засвоїти хоча б частину повідомлень. Але, важливо щоб взаємодія логопед-логопатов відбувалося на зрозумілій для дитини-логопатов «мовою». І найчастіше це мова кінестетика. Психологами доведено, що розвиток сенсорних систем відбувається в дошкільному та шкільному періоді розвитку особистості. Молодші школярі, в основному - кінестетики (60%), а найменш розвиненою в цьому віці є візуальна система -13%. Також мало серед цих дітей і тих, у кого добре розвинені дві репрезентативні системи.
Для чого логопед  має враховувати провідну сенсорну систему учня? Тому що:

- Від того, який канал у дитини ведучий, залежить освоєння багатьох важливих навичок. Наприклад, читання або письма.
- Особливості розумової роботи у кожного типу істотно відрізняються (наприклад, рівень уваги, особливості запам'ятовування та ін.).
- Ми розуміємо, що якщо у людини добре розвинені всі канали сприйняття і всі репрезентативні системи, він буде успішніше сприймати і обробляти інформацію.
- Знаючи, який канал сприйняття провідний у дитини можна донести до нього інформацію на зрозумілій йому мові.
Методи кінестетичного логопедичного впливу:
  • Розвиток  дрібної   моторики
  • Кінезіотерапія
  • Біоенергопластика
  • Логоритмика
  • "логопедичні" сенсорні стежки (доріжки)
Засоби кінестетичного логопедичного впливу:
  • Намотувати шнурок на палець і вимовляти склади, слова, чистомовки.
  • Вірш - дія по рядках (кроки, хлопки, стрибки).
  • Натискати на еспандер, м'яч, горіх черзі правою, лівою рукою на кожне слово вірша.
  • Робота зі smart-дошкою.
  • Пальчикова Петриківська розпис.
  • Розвиток мовних функцій за допомогою кистьових і гомілковостопних ритмічнux зусиль, енергійних ритмічних поворотів голови, за рахунок накладення логоритму на  трудові ритми руки
    Кожний логопед, на мою думку, має ще багато таких засобів у своєї педагогічної скарбнички.

Немає коментарів:

Дописати коментар